Sfeervolle kortfilm



Heb je ooit al gehoord van Jason Motte?

Mij zei deze naam niets en dus ging ik even op onderzoek uit. 
Blijkbaar bestaat er een gekende voormalige baseballspeler met deze naam. Maar dat is niet de persoon die ik bedoel.

Bron: pexels.com - fotograaf: Skitterphoto


Vandaag wil ik het hebben over de gelijknamige schrijver en filmregisseur uit Houston.
Hij won al verschillende prijzen, waaronder Silver Screen Awards voor zijn schrijfwerk en Best Film & Best Director Awards voor zijn kortfilms.
Zijn kortfilms werden op reeds meer dan 30 internationale festivals vertoond.
En dat is - volgens mij - helemaal verdiend 😉






Zijn kortfilm ‘The library’ uit 2015 is absoluut de moeite waard!

Een bibliotheek uit zijn jeugdjaren vormde de inspiratie voor dit pareltje over een eerste liefde.
Hoewel de kortfilm (20 min) in het Engels is en niet ondertiteld, zullen ook mensen die deze taal niet (helemaal) machtig zijn toch veel begrijpen vanuit de context.
Bovendien vormen de mooie beelden en de bijpassende muziek een streling voor het oog en oor.
Veel kijkplezier en tot woensdag!




10 comments:

  1. Klinkt intrigerend, die ga ik binnenkort eens bekijken! Mooi begin hier op de oase. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Er zijn nog verschillende kortfilms rond dit thema te vinden op het internet, maar deze vond ik de mooiste.
      Zowel qua verfilming en muziek als qua positieve inhoud 😄
      Geniet er van! En als je wil, mag je steeds laten weten wat je er van vond 😉
      Dankjewel voor het compliment 😊

      Delete
  2. Van deze film heb ik echt genoten. Sowieso is de bibliotheek waarin het verhaal zich afspeelt al een enorm mooi gebouw. Wel werd ik juist wat treurig van het einde.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blij dat je er van genoten hebt, Glawen!
      Het einde is inderdaad op verschillende manieren te interpreteren. Treurig is er ÊÊn van. Anderzijds is het ook wel mooi om zulke fijne herinneringen te kunnen koesteren 😉

      Delete
    2. Dat maakt het juist zo treurig, het verlies van de fijne herinneringen. Maar de liefde en de trouw maakt het dan wel weer mooi.

      Delete
  3. Dit is inderdaad een mooie film Tau. Alleen al om de bibliotheek waar het verhaal zich afspeelt. Wel werd ik juist wat treurig van het einde eigenlijk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vroeger werden reacties onmiddellijk geplaatst, Glawen. Nu moet ik ze even 'goedkeuren'.
      De reden waarom ik deze verandering heb doorgevoerd, is omdat er op deze manier geen vervelende 'captcha'-vakjes meer moeten worden aangeduid alvorens je een reactie kan plaatsen. Heb dit zelf eens uitgeprobeerd en het was om zot van te worden.
      Het nadeel is dan weer wel dat reacties niet onmiddellijk zichtbaar zijn. Maar doordat ik onmiddellijk een melding krijg in mijn mailbox, reageer ik nu wel sneller dan voorheen en zet ik reacties dus zo snel mogelijk online 😉

      Het einde van het Happy Valentine's Day-filmpje is wat positiever: https://world-of-tau.blogspot.com/2021/02/happy-valentines-day.html 😄

      Delete
    2. Heeft niet alleen met wachten te maken. Heb gisterenavond nog een tweetal reacties achter gelaten (net de eerste opnieuw gedaan, daar kreeg ik netjes de melding over de moderatie). De tweede was in essentie deze opmerking. Denk dat het ook aan de browser ligt (of meer waarschijnlijk, een plugin in de browser die ik normaliter gebruik).

      Delete
    3. De ondoorgrondelijke wegen van computer en internet ...
      'k Ken er alles van 😄

      Delete